7/24 Acil Hattı

Merkez Ofis

Muratpaşa Mah. İsmetpaşa Cad. Celal Emeç Apt. No.21.Kat.2 Erzurum

Çocuklarda Ortodonti | ÖZEL KILINÇ AĞIZ & DİŞ SAĞLIĞI POLİKLİNİĞİ ERZURUM Doç. Dr. Adnan KILINÇ & Dr. Dt. Zekiye KILINÇ
Çocuklarda Ortodonti

Çocuğumuzun yüzünde büyük, sıcak bir gülümsemenin görünmesi biz ebeveynlerin en çok arzu ettiği şeylerden biridir. Fakat bu gülümsemeyi bir ömür boyu sağlıklı ve parlak tutmak gereklidir. Bunun için hastayı, hastanın ailesini, aile diş hekimini, ortodontisti ve diğer dental uzmanları içeren bir takımdan oluşan iyi bir takibe ihtiyaç vardır.

Diş hekiminiz çocuğunuzu erken dönemde kontrol edip, dişlerin ve çenelerin nasıl geliştiğini görür ve çocuğunuz büyürken oluşabilecek değişiklikleri fark ederek sizi bilgilendirir. Bu yüzden çocuğunuzun devamlı diş kontrollerinin yapılmasını önermekteyiz.

18 yaşına kadar olan çocukluk dönemindeki ortodontik tedavileri iki aşamada incelemek mümkündür.

1. Koruyucu-Önleyici Ortodontik Tedavi

Çocuğunuzun ilk ortodontik muayenesi 4-5 yaşında olmalıdır. Bu ilk muayenedeki amaç;

Çocuklardaki çene ile ilgili bozukluları tespit edip, erken müdahale etmek

Yanlış yutkunma ve ağız solunumu gibi ilerde çene problemlerine sebep olacak yanlış fonksiyonların tedavisi

Dişlere ters kuvvetlerin gelmesini ihtimalini ortadan kaldırmaktır.

Çocuğunuz ağızdan nefes alıyorsa ve dudakları açık ise; bu bozuklukların tedavisinde ortodontist ve kulak burun boğaz uzmanın birlikte çalışması ve fonksiyonları düzeltmesi gerekir. Bu tip tedaviler değişik nefes ve kas egzersizlerinden ve bu yaş çocukların takabileceği apareylerden oluşan bir tedavi yöntemidir.

Çocuğunuz 4-5 yaşına geldiğinde eğer bir problem gözlemliyorsanız bile onu bir ortodontiste götürmeniz gereklidir.

Çünkü erken fark edildiği zaman bazı ortodontik problemleri çözmek daha kolaydır ve özellikle ağız solunumunun sebep olduğu çene problemlerinin oluşmasını engellemek mümkündür.

Bu dönemdeki ortodontik tedavilere "koruyucu önleyici tedavi" adı verilir.

Çocuğunuzun dişleri düzgün görülse bile sizin fark edemeyeceğiniz, sadece ortodontistin belirleyebileceği bazı problemler olabilir. Bazen de sizin problem olarak gördüğünüz bir durum tamamen normal olup ve zamanla kendiliğinden düzelecek bir durum olabilir.

Çocuğunuzun dişlerinde gözlemlediğiniz her problem tedavi gerektirmeyebilir!

Örneğin 7-8 yaşlarında üst orta ana dişler ağızda yer alır. Bu dişler süt dişlerinden sonra size çok büyükmüş gibi gelebilir.

Unutmayın ki çocuğunuzun eli, kolu, başı gibi çenesi büyüyecek ama dişleri büyümeyecektir. Böylelikle size çok büyükmüş gibi görünen bu ön dişler, diğer dişlerinde ağızda yer almaya başlamasıyla ve yüzün büyümesiyle size daha normal gelmeye başlayacaktır.

Alt ön bölgedeki dört adet kesici diş 7-8 yaşlarında biraz çapraşık olabilir. Genellikle hasta velilerimiz bu durumdan çok endişelenirler ve kliniğimize tedavi olmak amacıyla başvururlar.

Telaşlanmaya gerek yoktur, çünkü alt ön bölgede görülen hafif çapraşıklık ta fizyolojiktir ve karmaşık bir dizi olaydan sonra 12 yaş civarında bu bölgedeki dişler düzelir.

7-9 yaşları arasında çocuğunuzun ortodontik muayenesi yapıldığında dişlerde görülen bazı problemler fark edilse bile, ortodontistiniz size acil bir tedavi önermeyebilir. Doktorunuz bu durumda "bekle ve gör" yaklaşımını uygulayıp, 12 yaş civarında tedavinin başlayacağını söyleyebilir.

En iyi sonucu elde etmek için, ortodontistiniz sizin için en uygun zamanı beyan edecektir.

Bazen çocuklarda, bebeklik döneminden kalmış olan yanlış yutkunma veya ağızdan nefes alma, parmak, kalem, dil emme gibi kötü alışkanlıklar mevcut olabilir. Bu kötü alışkanlıkların ortadan kaldırılması için yapılan müdahalelere ise önleyici tedavi denilir.

WhatsApp Support
WhatsApp Destek